09 de gener 2008

Sarkozy aposta per suprimir la publicitat en la TV Pública francessa

Aquesta és una revolució que assolirà canviar per complet la política cultural en la nostra societat de la informació a través del canvi del model econòmic de la televisió pública'.

El president de la República Francesa, Nicolas Sarkozy, anunciava ahir amb aquestes grandilocuentes paraules la seva intenció d'eliminar per complet la publicitat de la televisió pública. La proposta de Sarkozy passaria per substituir els diners provinents dels anuncis per una taxa que gravaria els ingressos publicitaris de les cadenes privades, a més d'altre impost 'infinitesimal' sobre els accessos a internet i les comunicacions a través del mòbil.

Criteri de qualitat

'El servei públic, la seva exigència, el seu criteri és la qualitat. La seva vocació és oferir al major nombre possible de persones l'accés a la cultura, i afavorir la creació cultural francesa', va assegurar ahir el president francès en el transcurs d'una multitudinària roda de premsa. L'anunci de Sarkozy va provocar un destacat avanç en Borsa de les dues cadenes privades gal·les que cotitzen. Société Télévision Française 1, l'ama de l'emissora de més audiència en el país, i M6-Metropole Télévision van experimentar avanços del 10,8% i del 4,6% respectivament.

Jorge del Corral, secretari general de la Unión de Televisions Comercials Associades (Uteca), va aplaudir ahir en declaracions a l'agencia Servimedia l'anunci de Sarkozy i va confiar que França imposi el seu 'pes' a Europa perquè aquesta mesura s'estengui a tots els estats de la UE. En la seva opinió, 'a la televisió espanyola li vindria molt bé un Sarkozy'. No obstant això, no sembla que ara com ara aquest vagi a ser el camí que segueixi la televisió pública espanyola. El mandat aprovat a la fi del passat any inclou un model de finançament mixt per a RTVE, pel qual l'Estat subvencionarà les despeses que la corporació no assoleixi cobrir a través dels ingressos comercials, és a dir, bàsicament els provinents de la publicitat

Vist a CincoDias