21 de novembre 2007

Avui dimecres es celebra el Dia Internacional de la Televisió

La rendibilitat i l'audiència s'han convertit en els punts cardinals de la programació televisiva i aquesta jornada suposa un acte de reflexió sobre què és el que la TV està aportant a la societat

Aquesta data va ser proposada en l'Assemblea General de les Nacions Unides el 17 de desembre de 1996 per a promoure una televisió amb continguts per la pau, la seguretat, el desenvolupament econòmic i social i l'aprofundiment dels intercanvis culturals.

La televisió, el mitjà de comunicació que aúna més poder, està vivint les seves hores més baixes. La programació d'una màquina d'entreteniment que, segons els seus crítics, obvia la clàssica màxima d'informar, educar i entretenir i mostra una xacra ètica i moral, és un factor sobre el qual alerten alguns experts.

La difusió de la televisió en el telèfon mòbil, el iPod i internet és el tema estrella en les grans cites de tecnologia audiovisual. La qüestió és si aquesta nova forma d'emissió va a incrementar no només l'accés a ella, sinó la qualitat dels continguts.

Una altra de les qüestions en matèria d'internet és el nombre d'internautes. Segons l'últim informe la Fundació Aurenja, que forma part del Grup France Telecom, encara que en el 2006 es va superar la barrera dels 1.000 milions d'usuaris d'internet en tot el món, en algunes nacions, com les de la conca del Mediterrani, el creixement registrat segueix sent insuficient.

La forma de veure la televisió ha canviat, el zapping ha generat falta d'aprofundiment i de continuïtat per part de l'espectador, i existeix un desconeixement per part de les cadenes dels interessos reals dels receptors que es basen en estadístiques amb fórmules obsoletes.

Vist a SatCesc